Wiadomości

  • 13 komentarzy
  • 3529 wyświetleń

Informacja Burmistrza na temat Rail Baltici

Burmistrz Miasta Grajewo, w nawiązaniu do wcześniej przedstawianych opinii publicznej informacji, dotyczących przebiegu międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica przez nasze miasto, informuje, że:

  • 7 stycznia 2025r. na platformie zakupowej inwestora PKP PLK S.A. ogłoszono przetarg nieograniczony dotyczący realizacji zadania: Wykonanie dokumentacji wykonawczej i realizacja robót budowlanych, w ramach projektu pn.: „Prace na linii E 75 na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok – Ełk, faza II”, obejmującego również Grajewo; dokumentacja dostępna jest pod adresem:

https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/current/list?USER_MENU_HOVER=currentNoticeList 

  • termin składania ofert ustalono na 6 marca 2025r.;
  • dokumentacja techniczna Inwestora na obecnym etapie zakłada budowę dwóch przejazdów bezkolizyjnych w Grajewie: od strony Białegostoku wiadukt kolejowy na wysokości drogi powiatowej nr 2630B (ul. Przytorowa, ul. Elewatorska)  oraz wiadukt drogowy  od strony Ełku w ciągu drogi gminnej nr 178048N (ul. Leśna);
  • zgodnie z ustaleniami władz samorządowych Grajewa z Dyrektorem Regionu Centralnego PKP PLK S.A Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny – Panem Krzysztofem Pietrasem z dnia 19 września 2024r. jako Opcję nr 2 w specyfikacji wskazano: Wykonanie dokumentacji budowlanej, wykonawczej i uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji administracyjnych oraz budowę wiaduktu kolejowego wraz z układem drogowym i niezbędną infrastrukturą w miejscowości Grajewo. Nie oznacza to ostatecznej decyzji  o budowie skrzyżowania bezkolizyjnego w ciągu ul. Piłsudskiego, ale zwiększa szanse realizacji. Zgodnie ze specyfikacją przetargową Zamawiający złoży oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji w ciągu maksymalnie 6 miesięcy od daty zawarcia Umowy lub w późniejszym terminie, za zgodą Wykonawcy. Bezkolizyjny przejazd przez Grajewo może powstać w ciągu 32 miesięcy od daty zawarcia umowy określonej w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji;

Wszelkie dotychczasowe uzgodnienia ze strony władz miasta dotyczące realizacji Rail Baltici mają charakter warunkowy i akcentują konieczność budowy w krótkiej perspektywie czasowej bezkolizyjnego przejazdu przez centrum Grajewa.


                                                                                                                Burmistrz Grajewa

                                                                                                                 Maciej  Bednarko

 

poniedziałek, 20 stycznia 2025

Kolizja w Wąsoszu z udziałem BMW

Komentarze (13)

/, wiadukty będą tam gdzie jest najmniejszy ruch. Ciekawe rozwiązanie - Mierucie będą miały wiadukt..

i bardzo dobrze, po co tunel na Piłsudskiego, zeby za kazdym razem po większymym deszczu woda stała pod wiaduktem kolejowym.. ?! Niech tylko nauczą się sprtynie opuszczać i podnosić szlabany - i bedzie OK . Bocznice z dworca zabrać na teren kołp Płyt - i niech tam przetaczją swoje towary - i będzie OK.

Drogowcu na bocznicy przy PKP nie ma towaru bezpośrednio do płyt. 2/3 gromadzonych tam surowców to big bagi z nawozami i drewno odbierane samochodami

Czy pan/pani sobie zdaje sprawę że tych pociągów może być ok 40 więc o jakim sprytnym zamykaniu i otwieraniu szlabanów jest tu mowa / Obecnie mamy jeden kilka pociągów i są korki szczególnie jak jadą towarowe - to teraz postoimy 100 razy dłużej . Proszę sobie policzyć w ciągu doby 40 pociągów to ok 2 w ciągu godziny. Dla mnie to motorówką mogę pod tym tunelem płynąć , aby sprawnie przejechać przejazd. Pozdrawiam i na tym zakończę/

Najbardziej oblegany będzie przejazd w Koszarówce. Narzucę co prawda 3-4 kilometry ale nie będę stał na przejeżdzie przy Piłsudskiego. /

" niech się nauczą sprytnie opuszczać i podnosić szlabany "- żart roku ! Naprawdę tak trudno zrozumieć że pociągów towarowych będzie o wiele więcej niż teraz.

Na ul. Piłsudskiego - zlikwidować szlabany i postawić krzyż świętego Andrzeja - trzeba tylko trochę pomyśleć. Szlabany - tunele - wiadukty to zbędny wydatek.

jak ma nie być korków jak szlabany zamykają 7 minut przed pociągiem a otwierają 3 minuty po przejeździe ? K.rwicy można dostać.

Tam jedynie na przejeździe kolejowym zda egzamin rondo mieszane . To proste ,kto pierwszy wjedzie ten ma pierwszeństwo hahaha.
A tak na poważnie to naprawdę jest to strasznie uciążliwie dla miasta jak i ludzi . Tunel byłby ok .

do Drogowca cenzor z e-grajewo już usunął komentarz Pani bo napisała że źle PKP rogatki zamyka :) paranoja

Mamy w kraju rzesze uczonych, mnóstwo światłych polityków i innych mądrych ludzi, a w mieście powiatowym od półwiecza nie można rozwiązać problemu dworca, a teraz dojdzie drugi problem przejazdów. Czy nie można przysposobić do naszych realiów rozwiązań z innych krajów np. z dalekiego wschodu. Skoro tyle rzeczy sprowadzamy zza granicy to może i w tym wypadku warto byłoby zakupić jaką licencje czy coś. Bo może się okazać, że wywalimy mnóstwo kasy na naszych geniuszów, ekspertów i doradców, a potem za kilka lat nic nie będzie przystawać do realiów życia i rzeczywistosci.

Bezpośredni link do dokumentacji: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/34227/details

Drogowcu, a co mówią przepisy kolejowe na temat szlabanów? Na linii jednotorowej szlaban opuszcza się na co najmniej 2 min. przed przejazdem pociągu, ale na magistralach szybkiego ruchu aż 5 min. A uwierz, że kolejarzom bardzo się nie opłaca łamanie przepisów kolejowych. Tam wszystkie ruchy urządzeń są rejestrowane, dlatego nikt nie będzie ryzykował skracania czasu. Nadal uważam, że najlepszą opcją była pierwotna propozycja wiaduktu nad torami dla ul. Piłsudskiego. Ale komuś przeszkadzała "betonoza".

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.